Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Komisja przedstawiła projekt światowego porozumienia klimatycznego na 2015 r.

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
26-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
sg/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Komisja przedstawiła projekt światowego porozumienia klimatycznego na 2015 r.
Fot. Komisja Europejska
Komisja Europejska przyjęła komunikat konsultacyjny, rozpoczynający publiczną debatę na temat tego, jaki kształt powinno mieć nowe porozumienie międzynarodowe na rzecz walki ze zmianą klimatu. Nowe porozumienie ma zostać opracowane przed końcem 2015 r., a zacznie obowiązywać w 2020 r.

Komisarz ds. działań w dziedzinie klimatu, Connie Hedegaard, powiedziała: Aby zapobiec najbardziej dotkliwym skutkom zmiany klimatu, światowi przywódcy w Kopenhadze wyznaczyli cel: utrzymanie globalnego ocieplenia na poziomie poniżej 2 °C. To dobry krok. Widzimy jednak wyraźnie, że to nie wystarczy, bo z każdym dniem świat oddala się od realizacji tego celu. Dlatego wszyscy powinni podjąć energiczne działania. Warunkiem sukcesu jest ambitne międzynarodowe porozumienie, na podstawie którego wszystkie znaczące gospodarki świata podejmą zobowiązania zgodne z ich obecnymi i przyszłymi możliwościami. Niniejszy dokument jest zaproszeniem do udziału w kształtowaniu stanowiska UE i w staraniach o uzyskanie możliwie najkorzystniejszego rozwiązania w 2015 r.

 

Utrzymanie globalnego ocieplenia na poziomie poniżej 2 ˚C jest priorytetow apropozycją Komisji. Członkowie ONZ rozpoczęli negocjacje dotyczące nowego porozumienia w sprawie klimatu pod koniec 2011 r. w Durbanie. Obecne publiczne konsultacje zbiegają się w czasie z przewidywaną na bieżący rok intensyfikacją negocjacji. Porozumienie zaplanowane na 2015 r. będzie musiało połączyć obecne wiążące i niewiążące ustalenia dokonane w ramach konwencji ONZ w sprawie zmian klimatu oraz protokołu z Kioto, w jeden spójny system. UE, kilka innych krajów europejskich i Australia przystąpiły do drugiego, prawnie wiążącego okresu rozliczeniowego w ramach protokołu z Kioto. Około 60 innych krajów podjęło niewiążące zobowiązania różnego typu, dotyczące zmniejszenia lub ograniczenia wzrostu emisji gazów cieplarnianych.

 

Komisja uważa, że należy ambitniej podejść do okresu przed rokiem 2020. W tym samym czasie co międzynarodowe rokowania w sprawie umowy zaplanowanej na 2015 r., rozpoczęto też negocjacje w ramach platformy z Durbanu. Ich celem jest znalezienie sposobu zwiększenia redukcji emisji gazów cieplarnianych na świecie, zanim porozumienie zacznie obowiązywać, tzn. przed rokiem 2020. Wynika to ze świadomości znacznych rozbieżności między aktualnymi zobowiązaniami dotyczącymi ograniczania emisji, podjętymi przez poszczególne kraje do 2020 r., a działaniami, które należałoby podjąć, aby rzeczywiście przybliżyć świat do osiągnięcia celu, jakim jest utrzymanie globalnego ocieplenia na poziomie poniżej 2 ˚C.

 

Dlatego, choć głównym tematem komunikatu konsultacyjnego jest planowane na 2015 r. porozumienie, to jasno stwierdza się w nim, że kluczowe znaczenie dla jego powodzenia będą miały globalne działania podjęte przed 2020 r.

 

W komunikacie konsultacyjnym Komisja zaprasza zainteresowane strony, państwa członkowskie i instytucje UE do przedstawienia opinii na temat kształtu zaplanowanego na 2015 r., które ustanowi międzynarodowy system przeciwdziałania zmianie klimatu po roku 2020. Konsultacje społeczne w internecie potrwają do 26 czerwca, a 17 kwietnia w Brukseli odbędzie się konferencja zainteresowanych stron.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5